Marketing Automation Specialist B2C

Job description



Geloof jij dat het altijd nét iets beter kan? Wij ook. Daarom zijn we bij funda op zoek naar een Marketing Automation Specialist die verantwoordelijk is voor het opzetten en de uitrol van de marketing automation strategie. Het doel is een flinke personaliseringsslag te maken in de communicatie naar consumenten. Het gave is: jij hebt een coördinerende rol bij de set-up van de tooling, templates en workflows in samenwerking met onze productteams. De basis staat en jij gaat je richten op nieuwe triggerbased campagnes en gepersonaliseerde communicatie. Daarnaast focus jij je op de analyse en het aanscherpen daarvan, om de lifetime value van onze users te verhogen.

Over mogelijkheden gesproken: we zetten bij funda volop in op een optimale user journey en willen onze communicatiekanalen daar verder op aanpassen. Jij gaat je richten op de begeleiding van consumenten in hun koop- en verkoopproces. Van bijvoorbeeld gepersonaliseerde notificaties bij nieuwe woningen die matchen met hun woonwensen tot aan informatie om de verkoop van een eigen woning voor te bereiden. Maar funda wil er ook voor de huiseigenaar zijn, de plek om inspiratie op te doen, de markt in de gaten te houden en te ontdekken hoe ze hun eigen woning kunnen optimaliseren. Jij helpt ze met inzichten en advies op het juiste moment.


Jouw baan

Jij bent verantwoordelijk voor het opzetten en de uitrol van datagedreven communicatie en marketing automationstrategie waarbij de consument centraal staat. Dat betekent dat je relevante touchpoints in de customer journey identificeert en daaromheen campagnes ontwikkelt en implementeert. Wat je ook doet, je houdt te allen tijde vinger aan de pols. Hoe doet een consumentencampagne het en hoe kunnen we het nóg beter doen?

Daarnaast ben je hét aanspreekpunt voor marketing automation richting de consument binnen funda. Dat betekent dat je nauw samenwerkt met product, development en data analisten om zo een optimale gebruikersfunnel neer te kunnen zetten. Ook werk je samen met het creatieve team dat op basis van jouw templates copy, beeld en dynamische elementen maken.


Jouw team

Jij maakt deel uit van het Marketingteam van funda en werkt zowel binnen jouw team als daarbuiten veel samen met collega’s van andere afdelingen. Ook spar je regelmatig met de Marketing Automation Specialist B2B, jouw parallelle partner in crime die de marketing automation voor de B2B klantgroep voor zijn of haar rekening neemt.

Requirements

Wie ben jij?

  • Je hebt wo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring waarvan zeker 3 jaar ervaring op het gebied van marketing automation of e-mailmarketing gericht op B2C
  • Ruime ervaring met marketing automation tools en vertrouwd met e-mail serviceproviders
  • Je bent analytisch sterk en werkt datagedreven (kennis van SQL is een pre)
  • De klant staat centraal in alles wat je doet: zo heb je ervaring met het doorvertalen van customer journeys naar structurele campagnes (e.g. nurture & drip campagnes)
  • Ervaring met segmentatie en databasemarketing

En, niet geheel onbelangrijk:

  • Je communicatieve vaardigheden zitten op de juiste plek en je hebt een goed gevoel voor copywriting
  • Je spreekt en schrijft Nederlands, maar kunt ook goed uit de voeten met de Engelse taal
  • Ervaring met HTML en API’s is een dikke plus


Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen 2 tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we thuiswerken vanwege Covid-19). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen).
  • Flexibele werktijden.
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks. Denk aan soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag.
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, congressen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit uitgeleerd bent. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal drie gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Voor deze vacature zal een case onderdeel zijn van het sollicitatieproces.


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Kim Thomas via +31- (0)6 15 02 74 86 of mail naar recruitment@funda.nl

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren. Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.