Commercial Operations and Applications Manager

Omschrijving


Als Commercial Operations and Applications Manager ben je niet zo van de gebaande paden. Je vervult namelijk een gloednieuwe rol binnen de afdeling Commerce. Hierin komen alle klantgerichte teams van funda samen – Marketing, Sales Makelaars, Sales Advertising en Service Operations om precies te zijn. Zo zijn deze teams beter afgestemd op de klant en kunnen we verder groeien door operationele efficiëntie en effectiviteit.


Op dit moment zijn we bezig met het verstevigen en herzien van ons landschap van commercial & operations tooling. Want de mogelijkheden van tooling veranderen snel en wij gaan in die verandering mee. Als jij richting wilt geven aan dit proces en aan het roer wilt staan van de verandering, dan is dit je kans.


Wat ga je doen?
Je bent van lead tot factuur verantwoordelijk voor alle (ICT) tooling die gebruikt wordt door Sales, Marketing en Service Operations. En dat brengt een stevig takenpakket met zich mee, waarvoor jij niet terugdeinst. Want jij:

  • bent verantwoordelijk voor de selectie, aankoop, implementatie en beheer van alle tools binnen Commerce. Daarbij breng je de behoeften binnen Commerce in kaart en zet deze om in vereisten op de backlog voor het CRM-platform en andere tools.
  • ontwikkelt een visie op tooling afgestemd op onze bedrijfsdoelstellingen en stimuleert projecten ter optimalisatie van het gebruik, de prestaties en de ROI van onze tooling zoals CRM, Marketing Automation, Customer Service en andere applicaties.
  • slaat een brug tussen ICT/engineering en business en daarbinnen tussen Marketing, Sales en Service Operations.
  • weet de vertaalslag te maken naar het financiële domein aangezien je van lead tot factuur verantwoordelijk bent.
  • weet hoe je stakeholders managet. Het CRM-team is een mix van in-house development en diverse externe partijen. Deze rol biedt veel diversiteit in stakeholders en teams. Zowel intern als extern.
  • bent verantwoordelijk voor de training van teams over de gebouwde oplossingen, uitrol van systemen en zorgen voor het juiste gebruik van de systemen.
  • bepaalt focus en stelt prioriteiten, beheert het budget.

Hiermee draag je bij aan Commerce KPI's zoals marktdruk, productiviteit van verkoop- en serviceactiviteiten en belangrijke inkomstenstatistieken zoals ARPO / ARPA.


Jouw team

Je rapporteert aan de Chief Commercial Officer en werkt nauw samen met collega’s van Sales, Marketing en Service Operations.

Vereisten

Wie ben jij?

Omdat het CRM-platform de hele organisatie ondersteunt en het een integraal onderdeel is van het ICT-landschap, vereist jouw rol veel coördinatie en samenwerking met interne en externe stakeholders. Je bent daarom zowel technisch als communicatief sterk. Als teamspeler ben je pragmatisch, energiek en proactief en zit het in je natuur om verbinding te maken.

Je herkent jezelf in de volgende kwaliteiten:

  • 5+ jaar ervaring met Customer Success Ops, Revenue Ops, Sales-Marketing Ops en/ of Business Ops bij een middengroot technologiebedrijf (B2B SaaS / platformbedrijf).
  • Hands-on ervaring met CRM-platformgerelateerde applicaties (CRM, Marketing Automation, Orderbeheer, e-Commerce, integratietools zoals Salesforce, Pardot, Advendio, Zendesk, Jitterbit). Ervaring met CRM-implementaties is een pre.
  • Je hebt ervaring met bedrijfsanalyse, databeheer en business process skills en het omzetten hiervan in heldere oplossingen binnen het CRM-platform. Daarnaast heb je ook een flinke technologische drive om de verschillende tools en databases goed te integreren en datakwaliteit te garanderen.
  • Je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift, Nederlands is een pre.
  • Je bent universitair geschoold, bij voorkeur in een technische richting (science / engineering / mechanica).


Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen 2 tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we grotendeels thuiswerken vanwege Covid-19). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen).
  • Flexibele werktijden.
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks. Denk aan soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag.
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, congressen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit uitgeleerd bent. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal drie gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Voor deze vacature is een Profile Dynamics test onderdeel van de procedure. 


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Tessa de Beurs via +31- (0)6 46 87 77 26 of Kim Thomas via +31- (0)6 15 02 74 86 of mail naar recruitment@funda.nl

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren. Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.