Freelance Visual Experience Designer

Omschrijving


Het gaat om een tijdelijke functie (half februari t/m ca half juli 2022) in verband met een zwangerschapsverlof.


De freelance Visual Experience Designer op de marketingafdeling van funda kun je het best omschrijven als een creatief multitalent met een sterke visie en gevoel voor de customer journey. Als onderdeel van het in-house creatief team sla je de brug tussen de afdelingen Marketing en UX en snap je als geen ander hoe je de strategie en merkwaarden van funda doorvertaalt naar steengoede designs voor digitale producten. Jouw mantra? User first.


Of zoals Marcela Ramos, de huidige Visual Experience Designer, zegt: ‘Wat ik het leukste vind aan mijn werk is om mijn kennis van UX en branding te gebruiken om elkaar te versterken. In mijn projecten bij funda zie ik dagelijks hoe design thinking, visual design en branding bijdragen aan een nóg betere beleving van de gebruiker.’


Wat ga je doen?

Je werk is uiteenlopend en die diversiteit houdt jou scherp. Of het nou gaat om een landing page of nieuwe navigatie, een storyboard of de doorontwikkeling van onze contentplatforms en CMS: jij komt met oplossingen die doel treffen. Je weet briefings kritisch te bevragen en te herformuleren tot een opdracht die het verschil gaat maken voor funda en haar gebruikers. Je werkt vooral aan digitale oplossingen voor consumenten en makelaars, maar draait je hand niet om voor marketinguitingen voor (social) campagnes of middelen voor interne communicatie. Daarnaast draag je bij aan het verstevigen van ons merkfundament. Je borgt de visuele identiteit en borduurt met jouw frisse blik voort op wat er staat.


Je functie op een rij:

  • Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en optimalisatie van UX/UI voor digitale producten en online uitingen. Denk aan funda’s online omgevingen /meer weten, /voor makelaars vraag & antwoord en funda Index.
  • Je bent een prettige samenwerkingspartner voor interne opdrachtgevers en collega’s. Je bent een verbinder die ervoor zorgt dat collega’s op één lijn zitten als het gaat om consistentie in design en UX/UI.
  • Samen met je collega-designer binnen marketing ben je hét aanspreekpunt als het gaat om het visuele aspect van onze brand guide. Daarbinnen weet je keer op keer weer vernieuwing en moderniteit te brengen.
  • Je ontwikkelt van tijd tot tijd ook campagnes. Hierbij komt jouw creativiteit tot zijn recht en produceer je middelen van eerste concept tot laatste puntkomma.
  • Terwijl je de brand guide op dagelijkse basis vertaalt naar kwalitatief hoogwaardig werk en (samen met het creatief team) implementeert in de organisatie, blijf je scherp op kansen om de guidelines te optimaliseren.
  • Je komt met inspirerende ideeën en werkvormen (denk aan sprints, design thinking) om het team te betrekken bij het ontwerpproces.


Jouw team
Je maakt onderdeel uit van de twintigkoppige afdeling Marketing. Binnen deze afdeling behoor jij tot Team Marketing Operations: het in-house creatief team van funda. Hier werk je samen met je collega’s Evelien, Imke, Richard, Mandy, Mascha en jullie Team Lead Marga. Daarnaast werk je met een flinke pool aan freelancers en externe bureaus waaruit jij het beste weet te halen. Denk aan: (beeld)redacteuren, copywriters, designbureaus, illustratoren, animatoren, videomakers en andere creatieven.

Functievereisten

Wie ben jij?

Je hebt een indrukwekkend portfolio met een sterk trackrecord op B2B en B2C-gebied en digitaal georiënteerde opdrachtgevers. Je hebt een moderne visie en weet met verfrissende en doordachte oplossingen en designs te komen, die je ook nog eens als de beste weet te pitchen en onderbouwen. Je schakelt flexibel tussen grote en kleine opdrachten en bent hands-on: je bent behalve conceptueel ook uitvoerend in the lead. Je bent visueel sterk, maar ook pragmatisch: ideeën te over, maar ze moeten wel effectief en haalbaar zijn.


Verder herken jij jezelf in het volgende:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding Communication & Multimedia Design, Visual Communication of een soortgelijke studie.
  • Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring aan de klantzijde en in de bureauwereld.
  • Je hebt ruime ervaring met UX/UI-software zoals Figma en je kent de weg in Illustrator, Photoshop en InDesign.
  • Je bent bedreven in het ontwerpen binnen de randvoorwaarden van CMS-systemen en -componenten en zet beperkingen moeiteloos om in mogelijkheden.
  • Je hebt basiskennis van programmeren en bent een kei in het briefen van developers zodat ze je ontwerp nauwkeurig tot leven kunnen brengen.
  • Je bent bedreven in het samenwerken met researchers om gebuikersonderzoeken op te zetten, waarbij je kritische vragen stelt en resultaten analyseert om tot een optimaal en user first ontwerp te komen.
  • Je bent op de hoogte van designtrends en ontwikkelingen en neemt dit mee in je designoplossingen.
  • Je hebt ervaring met het aansturen van externe freelance makers.
  • Het is voor jou geen probleem om in deze coronatijd (groten)deels vanuit huis te werken.
  • Nederlands is je moedertaal en je kunt een goed woordje Engels (in woord en geschrift).
  • Je bent 32 uur per week beschikbaar tussen half februari en ca half juli 2022.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:


Je solliciteert
Dat doe je door je CV inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen. Ook worden we blij van je portfolio en/of bijgevoegd relevant werk waar je trots op bent.

Hoera!

Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan ...

Als je positief door de telefonische screening en technische opdracht heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal twee gespreksrondes verwachten.

To case or not to case

Voor de tweede gespreksronde vragen we je een case voor te bereiden.


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Kim Thomas via +31 (0)6 42 75 47 24 of mail naar recruitment@funda.nl


Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren. Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan CV's die ongevraagd worden aangeleverd, kunnen geen rechten worden ontleend.