Project Manager Marketing & Communicatie

Omschrijving


De Project Manager MarCom bij funda is een allemansvriend met haar op de tanden. Je bent onderdeel van ons inhouse creatief team en slaat de brug tussen interne opdrachtgevers en makers. Je bent verantwoordelijk voor de voortgang van alle MarCom-projecten binnen funda. Of het voor consumenten, makelaars of collega’s is: jij schakelt moeiteloos tussen de lancering van een nieuwe dienst, een EDM-campagne of interne video.

Met jouw energie en enthousiasme haal je het maximale uit iedereen. Je bent scherp, stelt kritische vragen en gaat altijd voor kwaliteit.

Wat ga je doen?
Als Projectmanager stel je onderbouwde prioriteiten, communiceer je planningen en deadlines, en bewaak je deze met je leven. Boven alles snap je wat er speelt en ben je zo snel als het licht om hierop te acteren. Je weet dat onze creatieven tijd nodig hebben voor hun werk, maar begrijpt ook dat opdrachtgevers (veelal marketeers) van een rap tempo houden en briefings liever gisteren dan vandaag tot leven zien komen. Je brengt orde­­­­ op zaken en zorgt dat de juiste dingen, op het juiste moment, door de juiste persoon worden gedaan. Daarbij ben je ook hét aanspreekpunt voor externe makers en verantwoordelijk voor bijkomende contractuele en administratieve afhandeling.

Je functie op een rij:

  • Je bent verantwoordelijk voor het inplannen en coördineren van inhouse en externe creatie, en productie binnen de marketingafdeling. Je zorgt ervoor dat deze volgens briefing, tijdig en binnen het budget worden geproduceerd en opgeleverd.
  • Je overziet uitstaande projecten en kijkt met een scherpe blik vooruit. Als spil begeleid jij alle stappen in een project, van eerste concept tot en met de productie van middelen en optimalisaties.
  • Alles wat jij doet en aanraakt, verloopt efficiënt en effectief. Zo stuur je strak aan op kernboodschap en proces. Gaat het niet efficiënt? Dan weet jij hoe je processen verbetert en neem je daar het voortouw in.
  • Je speelt een rol bij de contentproductie binnen employer branding en met regelmaat draag je bij aan het succes van onze events.
  • Je drukt een stempel op de bureaus en freelancers waarmee we werken (preferred suppliers). Met een frisse en moderne blik kijk je naar wat we nodig hebben als aanvulling op onze inhouse expertise en ervaring.


Jouw team

Je maakt onderdeel uit van de twintigkoppige afdeling Marketing. Binnen deze afdeling behoor jij tot Team Marketing Operations: het inhouse creatief team van funda. Hier werk je samen met je collega’s Evelien, Imke, Richard, Marcela, Mandy en jullie Team Lead Marga. Daarnaast werk je op dagelijkse basis met een flinke pool aan freelancers en externe bureaus. Dan moet je denken aan: (beeld)redacteuren, copywriters, dtp’ers, designbureaus, illustratoren, animatoren, videomakers en andere creatieven.

Functievereisten

Wie ben jij?

Jij bent een echte aanpakker, alle opdrachten komen bij jou uit en zo zie je het ook graag. Een doorgeefluik ben je allerminst, jij weet waar het over gaat. Zo doe jij altijd de eerste toetsing of we gaan rennen voor de opdracht. Je staat stevig in je schoenen en bent mondig, houdt je hoofd koel, schept graag duidelijkheid en kickt op de verantwoordelijkheid die je hebt over verschillende processen. Jouw collega’s kunnen op jou bouwen, bij grote en kleine projecten.

Verder herken jij jezelf in de volgende vereisten:

  • Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting marketing, media en/of communicatie;
  • Je hebt 3 tot 5 jaar werkervaring opgedaan als Project Manager, Trafficer of in een soortgelijke functie;
  • Je bent in staat briefings scherp te beoordelen en hebt de nodige ervaring binnen Marketing en Communicatie om de kwaliteit van werk te blijven liften;
  • Je neemt verantwoordelijkheid en maakt jouw werk en dat van anderen efficiënter door altijd een paar stappen vooruit te denken;
  • Je bent een pro in plannen, je kunt als geen ander prioriteiten afwegen, heel secuur en met oog voor detail;
  • Je bent kritisch op processen en ziet waar verbeterkansen liggen;
  • Je schakelt snel en houdt met het grootste gemak veel ballen in de lucht;
  • Je hebt ervaring met planningstools (wij gebruiken Basecamp);
  • Nederlands is je moedertaal en je kunt een goed woordje Engels (in woord en geschrift).
  • Je bent 36-40 uur per week beschikbaar (32 uur is helaas niet bespreekbaar).

Extra blij worden we als:

  • Je ruim ervaring hebt in het uitvoeren van moderne mediaproducties, zoals video, animaties en social media-uitingen.
  • Je ervaring hebt aan bureauzijde.

Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen 2 tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.


Je werkt samen met ruim 140 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we grotendeels thuiswerken vanwege Covid-19). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen).
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks. Denk aan soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag.
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, congressen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit uitgeleerd bent. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert:
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal twee gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Voor de tweede gespreksronde dien je een case voor te bereiden.


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Kim Thomas, via telefoonnummer +31- (0)6 42 75 47 24 of mail naar recruitment@funda.nl.

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren (maar natuurlijk kunnen we bekijken of het mogelijk is om één van de interviewrondes bij ons op kantoor te doen). Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.