Senior Product Marketing Manager

Omschrijving


Een Product Marketeer bij funda is een aanpakker met een winnaarsmentaliteit. Jij bent nauw betrokken bij het productontwikkelingsproces en bepaalt hoe de proposities in de markt worden gezet. Op basis van onderzoek bepaal je waar we de consumenten nóg beter in kunnen ondersteunen en zorg je ervoor dat campagnes en communicatie naadloos aansluiten op de behoeften van de consument.

In de praktijk betekent dat je bezig bent met producten als de Waardecheck, ons contentplatform en de nieuwe Mijn Huis-omgeving. Dat zijn producten die je nu misschien nog niet zoveel zeggen, maar straks wel (en de rest van Nederland ook). Zo wordt de Mijn Huis-omgeving op dit moment doorontwikkeld om de huiseigenaar – een hot topic bij funda – van relevante informatie en tools te voorzien. Als je wilt instappen, doe het vooral nu, zou je Team Lead Meryl eigenlijk willen zeggen. “Je zou misschien denken dat funda al heel bekend is, maar er liggen zeker op het gebied van product marketing veel mooie kansen op je te wachten.”


Jouw week

Elke dag begin je met een snelle catch-up met jouw team Consument op kantoor of thuis, via Teams. Jullie nemen de dag door en kijken waar jullie elkaar kunnen helpen. Deze week staat voor jou in het teken van de lancering van een nieuw funda product. Samen met het Product team neem je de laatste ontwikkelingen en met het inhouse creatieve team van funda spar je over de campagne. Hoe komt de landingspagina eruit te zien? Ook heb je deze week een uitgebreide meeting met ons Research-team. Met de resultaten kun jij weer mee uit de voeten om de personas verder aan te scherpen. Over personas gesproken: deze week wordt er een pubquiz georganiseerd en er moet nog een outfit voor jouw team geregeld worden. Laat dat maar aan jou over. Jullie gaan voor winst!


Jouw baan

  • Het bepalen en uitrollen van een B2C product-to-market strategie en visie
  • Bewustzijn creëren rondom de drie pijlers van funda (kopen, wonen, verkopen) door communicatie overrelevante content, producten en features
  • Positionering van producten bepalen en USP’s definiëren
  • Focus op het vergroten van de bekendheid voor en het gebruik van onze producten (intern en extern)
  • Werken aan customer journeys, metrics, messaging, positionering en strategie


Jouw profiel

  • Je bent een strategische denker die zijn of haar sporen in productmarketing heeft verdiend
  • Je bent analytisch sterk en werkt datagedreven
  • De funda-consument staat centraal in alles wat je doet
  • Je bent Nederlandstalig en beheerst de Engelse taal ook goed (we hebben veel internationale collega’s)
  • En niet geheel onbelangrijk: je hebt genoeg relevante werkervaring om jezelf een senior te noemen

Functievereisten

Jouw team

Ze noemen zichzelf niet voor niets één van de leukste teams binnen funda: bij Team Consument draait het allemaal om de funda zoeker, oftewel: de consument. Je werkt met Meryl (jouw Team Lead), Erik (Senior Marketing Automation Specialist), onze Senior Content Marketeer en een Social Media Specialist.


Dealmakers

  • Je bent een harde werker die sterk in zijn of haar schoenen staat
  • Je gelooft dat een goed product een groot podium verdient
  • En oja, je bent een bijzonder leuk mens


Dealbreakers

  • Waarom zou je rekening met stakeholders moeten houden?
  • Je laat je wegblazen door collega’s met een andere mening
  • Datagedreven werken is niet aan jou besteed


Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen twee tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (ook nu we deels thuiswerken). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling van maximaal 1,5 keer je maandsalaris, afhankelijk van persoonlijke en bedrijfsresultaten.
  • Flexibele werktijden – uiteraard in overleg met je team.
  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen.
  • Een leerbudget van € 2000 per jaar om jezelf te ontwikkelen. Plus toegang tot digitale cursussen aan onze eigen funda academy.
  • 60% bijdrage aan je pensioen.
  • Een vergoeding voor je telefoon en internet thuis van maximaal € 85 per maand.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2 per dag om je koffie- en energiekosten te drukken.
  • Een reiskostenvergoeding voor dagen dat je op kantoor werkt (vanaf 5+ km woon-werkverkeer).
  • Mentale support: telefonisch contact met getrainde professionals om stoom bij af te blazen, praktische tips van te krijgen of gewoon voor een luisterend oor.
  • De mogelijkheid om 14 dagen per jaar vanuit het buitenland (EU/EER) te werken.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan.

Interesse?

Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:
Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal drie gespreksrondes verwachten, inclusief een case assignment.

Meer informatie?

Mail naar recruitment@funda.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan ’cv’s die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.