Visual Designer

Omschrijving


De Visual Designer op de marketingafdeling van funda kun je het best omschrijven als een creatief met een duidelijke visie en productioneel talent. Als onderdeel van het inhouse creatief team werk je elke dag aan het versterken van het merk funda en draag je bij aan onze communicatiedoelstellingen zonder in een conceptuele jungle te verdrinken. Jij weet als geen ander hoe een merk werkt: strategie en merkwaarden doorvertalen naar concepten en ideeën voor campagnes, online én offline uitingen? Geen probleem. Je doet niets liever.

In jouw werk richt je je zowel op makelaars als consumenten; voor beide doelgroepen begrijp je wat er speelt en wat hen aanspreekt en daar speel jij met je creativiteit en gevoel voor design op in met krachtige producties. Op die manier krijg je de kans om samen met de rest van het creatief team verder te bouwen aan het merk funda en onze visuele identiteit. Daar liggen voor jou nog veel kansen, weet jouw Team Lead Marga. “Op dit moment ben jij de missing link in ons creatief team, dat niets anders wil dan goed werk leveren. Dit is een veelzijdige rol waarin je de kans krijgt om onderscheidende, maar vooral impactvolle concepten en ontwerpen te ontwikkelen.”

Wat ga je doen?

Jij gaat een breed scala aan marketingcampagnes en -uitingen naar een hoger niveau tillen, zowel B2B als B2C. Daarnaast werk je aan het verstevigen van onze basis. Ontwikkel je samen met onze creatief strateeg een nieuw video- of animatieformat? Dan ben jij verantwoordelijk om dat ontwerp toe te voegen aan onze bestaande brand guide. Met deze brand guide borg jij de visuele identiteit en borduur jij met jouw frisse blik voort op wat er staat.

Dit is natuurlijk slechts een greep uit jouw werkzaamheden. Wat je onder andere verder kunt verwachten is: je drukt je stempel op de beeldkeuzes bij artikelen, je creëert visuals voor socialmediaproducties en e-mailmarketing en speelt een belangrijke rol bij video- en animatieproducties. Ook komen regelmatig offline en dtp-opdrachten voorbij, waarbij je vaak nauw samenwerkt met freelancers.

Jouw team
Jij maakt onderdeel uit van de zestienkoppige afdeling Marketing, waarbij we allemaal onze eigen focus hebben: van performance tot product, van data tot content. Binnen deze afdeling behoor jij tot het inhouse creatief team samen met onze Creatief Contentstrategen, een Visual Experience Designer, Projectmanager, Contentmanager en een flinke poule aan freelancers. Dan moet je denken aan: (beeld)redacteuren, copywriters en dtp’ers. Je werkt veel samen met verschillende afdelingen binnen funda (en dus ook met onze CEO), maar schakelt ook geregeld met externe designbureaus, illustratoren, animatoren, videomakers en andere creatieven. Je snapt: dit vereist snel schakelen, maar dat schrikt jou gelukkig niet af.

Vereisten

Wie ben jij?

Met ruim vijf jaar werkervaring aan klantzijde en in de bureauwereld heb jij al een ijzersterke basis gelegd met een indrukwekkende portfolio. Je hebt een duidelijke visie en weet met verfrissende en doordachte ideeën en designs te komen. Verder herken jij jezelf in het volgende:

  • Je bent 32 uur per week beschikbaar
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en ook beheers je de Engelse taal. 
  • Afgeronde hbo-opleiding in Graphic Design, Visual Communication of een soortgelijke studie.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring aan klantzijde en in de bureauwereld.
  • Je durft verrassende, nieuwe dingen te maken ter versterking van een merk en kunt je werk goed pitchen en onderbouwen.
  • Je hebt een indrukwekkende achtergrond in socialmediaproducties en in het bijzonder video, animatie én fotografie.
  • Je hebt ruime ervaring met InDesign (dat is een must), Illustrator, Photoshop, Sketch en Keynote. Kennis van prototype tools als Framer en Invision zijn een pre.
  • Je hebt een sterk trackrecord op B2B- én B2C-gebied en je ontwerpt user-first.
  • Je bent op de hoogte van designtrends en ontwikkelingen en neemt dit mee in je designoplossingen.
  • Je bent in staat om zowel inhoudelijk als visueel externe bureaus en freelancers aan te sturen binnen bepaalde opdrachten.
  • Je werkt zowel effectief als creatief: je bent pragmatisch, maar dat gaat natuurlijk niet ten koste van je creativiteit.
  • Je kunt onder druk en met strakke deadlines presteren.
  • Het is voor jou geen probleem om in deze coronatijd vanuit huis te werken.


Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen 2 tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we thuiswerken vanwege Covid-19). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen).
  • Flexibele werktijden.
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks. Denk aan soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag.
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, congressen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit uitgeleerd bent. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal twee gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Voor deze vacature zal er een creatieve opdracht onderdeel zijn van het sollicitatieproces. 


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Tessa de Beurs via +31- (0)6 46 87 77 26 of Kim Thomas via +31- (0)6 15 02 74 86 of mail naar recruitment@funda.nl

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren. Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.