B2B Marketeer

Job description


De B2B marketeer bij funda stelt de klant, in jouw geval nationale adverteerders, centraal in alles wat hij of zij doet. De doelstellingen van de adverteerder vertaal je naar producten en proposities die naadloos aansluiten bij de behoeften van de bezoekers op ons platform. Ook ben je verantwoordelijk voor het uitrollen van het B2B marketingplan, werk je mee aan partnerdeals en manage je onze marketingkalender.

Hiermee balanceer je als marketeer tussen strategie in operatie: je levert een bijdrage aan de strategie van team advertising en tegelijkertijd tik je op operationeel niveau bijna alle onderdelen van marketing aan: product, pricing, promotion en research. “Dat maakt deze rol dan ook enorm veelzijdig”, vertelt jouw collega Tom. “Heb je een goed idee? Bij funda mag je álles van idee tot executie aanpakken. Maar dat betekent tegelijkertijd dus ook dat jij goed in staat moet zijn om scherpe keuzes te maken.”


Wat ga je doen?
Als marketeer binnen het advertising team zal jij je gaan richten op de uitvoering en het verder ontwikkelen van het B2B-marketingplan. Je beheert de marketingkalender en doet gericht onderzoek naar de verschillende doelgroepen op het funda platform (in samenwerking met de B2C onderzoeksafdeling). Daarnaast houd je je bezig met het ontwikkelen van nieuwe advertentieproducten (en het bijhouden van die producten en prijsstellingen in ons CRM-systeem), het analyseren en bijstellen van de pricing en ondersteun je onze mediaconsulenten bij salestrajecten.


Jouw team

Jij maakt onderdeel uit van ons advertising team en hoewel het een stand alone functie is, werk je op dagelijkse basis samen met collega’s van alle afdelingen binnen funda. Je schakelt direct met grote klanten, bent de spil tussen copy en design als er branded content gemaakt moet worden en spart met jouw marketingcollega’s B2C, zoals Roy. Ook krijg je regelmatig te maken met Team Data. Binnen jouw salesteam spreek je mediaconsultants Miriam, Wesley en Claire veel. Net als Niels, Michael en jouw manager Tom.

Requirements

Wie ben jij?

Jij bent een echte aanpakker in advertising, die ook nog eens analytisch onderlegd is. Je hebt al een aantal jaar ervaring maar bent toe aan een nieuwe uitdaging waar je net zoveel kunt aanpakken als jouw ambitie reikt.


Verder herken jij jezelf in de volgende vereisten:

  • Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting marketing, media en/of communicatie;
  • Je hebt relevante werkervaring in online advertising;
  • Je kijkt continue vooruit en laat je niet verrassen door de waan van de dag;
  • Je bent gewend om met veel verschillende soorten stakeholders te werken en staat stevig in je schoenen;
  • Je bent in staat scherpe keuzes te maken en kunt goed plannen;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend en komt ook uit de voeten in het Engels (dat wordt veel op kantoor gesproken).

Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen 2 tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.


Je werkt samen met ruim 140 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we grotendeels thuiswerken vanwege Covid-19). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen).
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks. Denk aan soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag.
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen, congressen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit uitgeleerd bent. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert:
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal twee gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Voor de tweede gespreksronde dien je een case voor te bereiden.


Meer informatie?

Bel of whatsapp recruiter Kim Thomas, via telefoonnummer +31- (0)6 42 75 47 24 of mail naar recruitment@funda.nl.

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren (maar natuurlijk kunnen we bekijken of het mogelijk is om één van de interviewrondes bij ons op kantoor te doen). Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.