Skip to content

Creatief Copywriter

AmsterdamMarketing

Job description


De merkenbouwer die met een vlijmscherpe pen precies de juiste snaar raakt: daar zijn we naar op zoek. Heb jij zin om een bekend merk uit te bouwen tot een nóg sterker en consistent merk? Dan is dit je moment en funda de plek.


Dit ga je doen


De ene dag ontwikkel je met Art Director/UX Designer Marcela een concept voor een awarenesscampagne, de volgende schrijf je een mailing aan makelaars voor een productlancering. Dan weer stort je je op een nieuw videoformat voor social of kraak je je hersens over nieuwe employer branding content. Geen dag is hetzelfde. Grote en kleine projecten wisselen elkaar af en lopen uiteen van zeer creatief tot puur productioneel.


Wat je ook doet, jouw woorden vormen de stem van het merk naar onze doelgroepen: van consumenten en makelaars tot adverteerders of je eigen collega’s. Daarom begrijp jij als geen ander wat er speelt en wat hen aanspreekt. Vervolgens haak je hier met jouw creativiteit en copy naadloos op in.


Jouw werkzaamheden in een notendop:

  • Je vertaalt de strategie en merkwaarden van funda naar originele en onderscheidende concepten en campagnes, zowel online als offline.
  • Je schrijft pakkende copy voor social, mailings, storyboards en scripts voor animaties en video’s.
  • Je verbetert de online bezoekerservaring met jouw UX-writing.


Jouw team

Je trekt veel op met Marcela, onze Art Director/UX Designer. Samen zijn jullie onderdeel van het creatief team van funda, dat verder bestaat uit Visual Designer Richard, Creatief Copywriter Imke, Projectmanager Nikee, Contentmanager Mandy en een flinke poule aan freelancers: (beeld)redacteuren, illustratoren, motion designers, productiemaatschappijen, externe bureaus en andere creatieven. Ook daar schakel je geregeld mee. Jullie worden aangestuurd door Team Lead Marga.


Als inhouse agency werken jullie voor interne opdrachtgevers, met name voor Marketing (B2C en B2B). Maar ook daarbuiten, bijvoorbeeld voor People & Culture. Een bijkomend voordeel van een inhouse agency is dat de lijntjes naar andere teams en afdelingen kort zijn. Je kunt altijd rekenen op de specialistische kennis, data en inzichten van je collega’s.


Niet alleen als team, maar ook als organisatie staan we op het punt om het funda-merk naar een nóg hoger niveau te tillen: van branding naar brand experience. Wie we zijn en waar we voor staan moet voelbaar zijn in elke interactie met het merk. Marcela licht toe dat we daar als creatief team een belangrijke rol in spelen:


‘Wij geven de brand experience vorm en zijn betrokken van strategie tot uitwerking. Voor een merkbouwer is dit een uniek moment om in te stappen.’

- Marcela Ramos de Lucena Rabello

Job requirements

Dit ben jij

Je bent een geboren verhalenverteller. Conceptontwikkeling én uitwerking van (online)marketingcampagnes zijn voor jou gesneden koek. Maar je bent ook een strategisch denker. Dus voordat je met een briefing aan de slag gaat, stel je de nodige vragen. Is de opdracht eenmaal scherp, dan knal je er ook zo een creatief concept uit. Jij ziet werkelijk overal nieuwe ideeën in. En die bevlogenheid werkt aanstekelijk.


Je hebt een duidelijke visie en weet ons daarmee constant te verrassen en te overtuigen. Daarnaast ben je gewend voor verschillende opdrachtgevers te werken, waardoor je een ijzersterke basis en een mooi portfolio hebt. Misschien ben jij dus die copywriter van bureauzijde die blijvend wil bouwen aan een merk en graag wil zien wat je werk oplevert.


Verder herken jij jezelf in het volgende:

  • Je hebt wo of hbo werk- en denkniveau.
  • Jouw moedertaal is Nederlands, maar ook in het Engels kun je je meer dan goed redden.
  • Je hebt ongeveer 5 jaar ervaring als Creatief Copywriter en een track record in B2B- én B2C-communicatie.
  • Je hebt lef. Je durft verrassende, nieuwe ideeën te pitchen en te maken.
  • Met jouw kritische, maar constructieve houding leg je de lat hoog. Voor jezelf en het team.
  • Je kunt in de ban zijn van een creatief idee, maar ook snel tot de kern komen.
  • Je voedt jezelf constant met de laatste trends en ontwikkelingen in je vak, zodat funda als merk altijd een stap voor blijft in de snel veranderende wereld.
  • Je kunt je werk goed onderbouwen en vindt het belangrijk dat je met jouw werk écht bijdraagt aan het grotere geheel.


O ja, we leggen je ook graag in de watten

  • Jaarlijkse bonus van maximaal 1,5 keer je maandsalaris.
  • Hybride werken met één vaste kantoordag.
  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen.
  • Contracturen (32/36/40) zijn bespreekbaar.
  • 60% bijdrage aan je pensioen.
  • Een leerbudget van € 2000 per jaar plus onbeperkt toegang tot digitale cursussen aan onze eigen fundacademy.
  • Een netto vergoeding voor je telefoon en internet van maximaal € 85 per maand.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2 per dag.
  • Volledige reiskostenvergoeding voor kantoordagen (vanaf 5+ km woon-werkverkeer).
  • Mentale support via OpenUp, voor een luisterend oor of meer psychische hulp.
  • De mogelijkheid om 14 dagen per jaar vanuit het buitenland (EU/EER) te werken en eens per 3 jaar een (onbetaalde) sabbatical van 3 maanden op te nemen.
  • Betaald abonnement op geselecteerde gyms en regelmatige massages op kantoor.
  • Lunch op kantoor, vers bereid door onze huiskoks.
  • Feestjes en teamuitjes – van bootborrels tot graffitiworkshops.

Je solliciteert, en dan?
Solliciteer via de button hieronder > maak kennis met de recruiter > eerste gesprek > tweede gesprek, inclusief een opdracht.

Lees meer over ons aannameproces op onze Careers page.

Love being spoiled? So do we.