Creatief Copywriter

Job description


De Creatief Copywriter (32 uur per week) bedenkt en verwoordt hoe funda communiceert met de doelgroepen. Je hebt een scherpe pen en weet als geen ander hoe je strategie en merkwaarden doorvertaalt naar onderscheidende en impactvolle concepten en ideeën voor campagnes, online én offline uitingen.

Samen met onze huidige Creatief Strateeg en twee Visual Designers vorm je het inhouse creatief team. Het is volgens Creatief Strateeg Evelien een mooi moment om aan boord te stappen: ‘Funda is een sterk merk met een groot bereik. Maar dat is voor ons geen reden om achterover te leunen. Hoe maak je zo’n sterk merk nog krachtiger? Het is een uitdaging waar ik zelf veel energie van krijg. Het vraagt om een kritische houding, je moet kansen zien en het liefst heb je oneindig veel creatieve ideeën. Daarbij moet je bedenken én doen, waardoor je van begin tot eind daadwerkelijk verschil kunt maken.’

Je werk richt zich op makelaars en consumenten; je begrijpt wat er speelt en wat hun aanspreekt. Daar haak je naadloos op in met jouw copy en creativiteit. Je kunt je werk goed onderbouwen en vindt het belangrijk dat je werk écht bijdraagt. Gelukkig denkt het hele team er zo over en kun je rekenen op de specialistische kennis, data en inzichten van je collega’s. Het bijzondere van werken aan klantzijde is dat je écht de kans krijgt om te bouwen aan een merk en te zien wat je werk oplevert.


Wat ga je doen?

Geen dag is hetzelfde, maar dat vind jij juist prettig. De projecten die je oppakt, zijn groot en klein en lopen uiteen van creatief tot productioneel. De ene dag ontwikkel je een grote naamsbekendheidscampagne en de volgende dag schrijf je copy voor e-mailtemplates binnen ons CRM-project. En hoe bekend funda als merk ook is, met aansprekende employer branding willen we graag meer en sneller talent aantrekken. Ook daarin speel jij een rol.

Voor campagnes weet jij razendsnel conceptrichtingen en ijzersterke pay-offs te creëren. Ook heb je een helder beeld bij passende middelen en werk je zelf de storyboards en scripts uit voor onder andere animaties en video’s. Daarnaast weet je welke copy goed werkt op social media en in mailings.


Jouw team

Jij maakt onderdeel uit van de negentienkoppige afdeling Marketing, waarbij we allemaal onze eigen focus hebben: van performance tot product, van data tot content. Binnen deze afdeling werk je in het inhouse creatief team samen met Creatief Strateeg Evelien, twee Visual Designers, een Projectmanager, Contentmanager en een flinke poule aan freelancers. Dan moet je denken aan: (beeld)redacteuren, copywriters en dtp’ers. Jullie worden aangestuurd door jullie Team Lead Marga. Je werkt veel samen met verschillende afdelingen binnen funda (en dus ook met onze CEO), maar schakelt ook geregeld met illustratoren, animatoren, videomakers, externe designbureaus en andere creatieven.

Requirements

Wie ben jij?

Je bent gewend om voor verschillende opdrachtgevers te werken en hebt daar al een ijzersterke basis gelegd met een mooi portfolio. Je hebt een duidelijke visie en weet ons daarmee constant te verrassen. Jouw bevlogenheid werkt aanstekelijk en je ziet overal nieuwe ideeën in. Extra interessant aan jouw rol bij funda is dat je ook de kans krijgt de gebruikservaring van het product te verbeteren met behulp van UX-writing. Verder herken jij jezelf in het volgende:

  • Je hebt wo of hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt circa 5 jaar relevante werkervaring als Creatief / Copywriter met focus op conceptontwikkeling en uitvoering van (online)marketingcampagnes. Hierdoor kun jij op basis van een briefing zelfstandig een creatief concept ontwikkelen en produceren.
  • Je durft verrassende, nieuwe dingen te maken ter versterking van een merk en kunt je werk overtuigend pitchen en onderbouwen. Ook als dit in het Engels moet.
  • Je hebt een sterk trackrecord op B2B- én B2C-gebied en denkt in customer journeys.
  • Je bent een geboren verhalenverteller en stelt kritische vragen.
  • Je kunt snel tot de kern komen. Pragmatisch werken en creativiteit bijten elkaar niet bij jou.
  • De lat ligt bij ons al behoorlijk hoog, maar jij bent niet bang om die nóg een stukje hoger te leggen, voor jezelf en het team.
  • Je bent gewend om met externe bureaus en freelancers te werken en kunt hierin razendsnel schakelen.
  • Heb je ervaring met UX-writing? Dat is een absolute plus.


Wij bieden

Funda biedt jou een van de uitdagendste banen binnen jouw vakgebied. Zowel op kantoor als vanuit huis zorgen we dat funda voor jou voelt als een thuis. Je ontmoet je collega’s in hartje Amsterdam, op ons eigen funda-plein met vrij uitzicht op het IJ. Werk je vanuit huis, dan blijf je verbonden via Microsoft Teams en zorgen wij voor de juiste benodigdheden voor het inrichten van je thuiskantoor.


Je werkt samen met ruim 140 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct welkom voelt. Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling en 25 vakantiedagen (je kunt er ook meer bijkopen)
  • Flexibele werktijden
  • Een vergoeding voor je telefoon, internet thuis, reiskosten, sportschool en een gedeelte van je pensioen
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (op kantoor, onder werktijd)
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks: soep, salades, brood van de bakker en elke vrijdag een snack
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag. Ook in tijden van Covid-19 besteed funda veel aandacht aan virtuele alternatieven.
  • De mogelijkheid tot het bijwonen van congressen, volgen van cursussen en opleidingen. Bij funda geloven we namelijk dat je nooit bent uitgeleerd. Ook kun je je ideeën de vrije loop laten tijdens onze hackathons.

Interesse?

Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal twee gespreksrondes verwachten.

To case or not to case
Een aanvullende opdracht kan deel uitmaken van het selectieproces.

Meer informatie?

Stuur ons een mail naar recruitment@funda.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Ook funda neemt Covid-19 erg serieus en daarom werken vrijwel alle funda-medewerkers vanuit huis. Dat betekent niet dat ons recruitmentproces stil komt te liggen. We houden ons vast aan de normale procedure, maar zullen deze virtueel uitvoeren. Voor elke stap in jouw sollicitatieproces zullen onze recruiters je precies uitleggen wat je kunt verwachten.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.