Senior Content Marketeer

Job description


Content is King – en jij bent de ongekroonde koning(in) van de strategie achter die content. Bij funda helpen we consumenten met goede verhalen die hen verder helpen in het maken van belangrijke beslissingen. Van een handige checklist voor de Belastingaangifte tot een achtergrondverhaal over hoe je met een verbouwing de waarde verhoogt van je huis of een YouTube-serie over kopen in een oververhitte markt: als Senior Content Marketeer ben je de drijvende – zeg maar turbo – kracht –achter de ontwikkeling van deze content.

Aan de hand van jouw zelfontwikkelde contentstrategie bouw je aan een stevige basis voor kwalitatieve en onderscheidende content. En nu we ons naast kopers en verkopers ook gaan richten op huiseigenaren, ligt er voor jou een mooie kans om dat stukje contentstrategie helemaal naar eigen inzicht aan te pakken.


Jouw week

Je begint elke dag met een korte kick-off met jouw team Consument. Naast het ontwikkelen van contentstrategie voor huiseigenaren werk je veel samen met onze Content Manager om nieuwe artikelen en andere vormen content te bedenken. Deze week zijn jullie druk in de weer om samen een nieuw YouTube-format te ontwikkelen voor huiseigenaren. Op donderdag presenteer je tijdens Demo Day de resultaten van jullie laatste project: een meer holistische customer journey met content die precies op de juiste plek op het juiste moment bij de consument aangeboden wordt. Tussen de bedrijven door werk je aan het definiëren van KPI’s, duik je in SEO-strategie en heb je een meeting staan met collega’s van Product om te ontdekken hoe product en content elkaar kunnen versterken. Op vrijdag blijf je nog even hangen voor de Friday-drinks op kantoor. Is het al maandag?


Jouw baan in vogelvlucht

  • From scratch ontwikkelen van een nieuwe contentstrategie voor huiseigenaren (het bestaande contentplatform is nu gericht op kopers en verkopers, en wordt verder uitgebreid).
  • Formats en producties ontwikkelen, overzien en cureren (artikelen, video’s, animaties, whitepapers).
  • Samenwerken met marketing- en productteams om zo tot vernieuwende content te komen waar onder consumenten behoefte aan is.
  • Definiëren van KPI’s en de perfomance monitoren in samenwerking met agencies om onze vindbaarheid te vergroten.
  • Briefen van onze Content Manager (die vervolgens de briefings doorzet naar onze copywriters) en verschillende agencies met wie wij samenwerken.

Requirements

Jouw profiel

  • Je bent een strategische denker die zijn of haar sporen in marketing heeft verdiend.
  • Je kent de behoeftes van onze gebruikers en maakt op basis van gebruikersinzichten en gedragsgegevens en maakt datagedreven keuzes.
  • Je bent Nederlandstalig en beheerst de Engelse taal ook goed (omdat we veel internationale collega’s hebben).
  • Je bent buitengewoon geïnteresseerd in online impact maken en bent op de hoogte van de laatste trends.
  • En niet geheel onbelangrijk: je hebt genoeg relevante werkervaring om jezelf senior te noemen.


Jouw team

Ze noemen zichzelf niet voor niets een van de leukste teams binnen funda: bij Team Consument draait het allemaal om funda-zoekers, verkopers en huiseigenaren, oftewel: de consument. Je werkt met Meryl (jouw Team Lead), Lisa (Senior Product Marketeer) en Erik (Senior Marketing Automation Specialist). Een goede Social Media Specialist zoeken we nog. Ken jij niet iemand? Meryl: ‘Funda mag wel groots zijn – we behoren tot de top 5-websites van Nederland – maar binnen de organisatie kent iedereen elkaar. Je komt te werken binnen een klein team, waar de lijnen kort zijn en je veel verantwoordelijk krijgt.’


Dealmakers

  • Je bent een strategische alleskunner die graag het overzicht bewaart.
  • Ook al heb je nog nooit een huis gekocht, je kun je heel goed inleven hoe dat zou zijn.
  • Je werkt hard en kickt op targets halen.


Deal breakers

  • Je schrijft het liefst alle content zelf (daar hebben we copywriters voor).
  • Je verzint contentstrategieën louter op ‘gevoel’.
  • Je drinkt geen koffie (oké, oké, thee is ook goed).


Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen twee tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (zelfs nu we nog deels thuiswerken). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris met een jaarlijkse bonusregeling van maximaal 1,5 keer je maandsalaris, afhankelijk van persoonlijke en bedrijfsresultaten.
  • Flexibele werktijden – uiteraard in overleg met je team.
  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen.
  • Een leerbudget van € 2000 per jaar om jezelf te ontwikkelen. Plus toegang tot digitale cursussen aan onze eigen funda academy.
  • 60% bijdrage aan je pensioen.
  • Een vergoeding voor je telefoon en internet thuis van maximaal € 85 per maand.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2 per dag om je koffie- en energiekosten te drukken.
  • Een reiskostenvergoeding voor dagen dat je op kantoor werkt (vanaf 5+ km woon-werkverkeer).
  • Mentale support: telefonisch contact met getrainde professionals om stoom bij af te blazen, praktische tips van te krijgen of gewoon voor een luisterend oor.
  • De mogelijkheid om 14 dagen per jaar vanuit het buitenland (EU/EER) te werken.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan.


Interesse?
Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met je in. Je kunt maximaal drie gespreksrondes verwachten, inclusief een case assignment.

Meer informatie?

Mail naar recruitment@funda.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv's die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.