Skip to content

Team Lead Customer Support (Freelance)

AmsterdamCustomer Success

Job description

Een Team Lead Customer Support is een doorpakker met overwicht die graag tevreden mensen om zich heen verzamelt: zowel onze klanten, als jouw negenkoppige team. Jij hebt de dagelijkse leiding over dit team en bent verantwoordelijk voor de planning, de bezetting en ziet erop toe dat de mailbox aan het einde van de dag weer leeg is. Dat vergt planning, structuur, daadkracht en ervaring, want als Customer Support professional weet je als geen ander dat het niet alleen om cijfers gaat, maar dat een klant soms ook gewoon aandacht verdient.

Als interimmer vervang je onze collega Merel die met verlof gaat. ‘Als jij net als ik blij wordt van verbeteringen voor klanten, die je samen met je team realiseert, dan is dit jouw baan,’ vertelt ze. ‘Zo heb ik ooit een methode bedacht hoe we de effectiviteit van het Helpcenter konden vergroten. Na verloop van tijd zagen we in de rapportages dat er inderdaad vaker contact werd gezocht met het Helpcenter. In samenwerking met Product Owners kun jij nog veel meer verbeteringen doorvoeren.’

Jouw week

Klanttevredenheid is het allerbelangrijkste facet van jouw functie. Om die klanttevredenheid te verhogen, ga jij op zoek naar manieren om processen nóg efficiënter in te richten, coach je jouw team en duiken jullie samen in complexe vraagstukken. Deze week staat de doorontwikkeling van ons Helpcenter op het programma, waar klanten 24 uur per dag antwoord krijgen op hun vragen. Naast een aantal geplande bila’s buig je je deze week ook over het grote afdelingsplan: je maakt onderdeel uit van een vrij nieuwe afdeling. Het plan voor deze afdeling is geschreven, maar jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering van dit plan, waarbij we meer klantgericht willen werken.

Jouw baan in vogelvlucht

  • Aansturen van het team Customer Support en maand- en weekplannen maken.
  • Monitoren van metrics en KPI’s.
  • Voortgang monitoren op bugs en improvements.
  • Je voorkomt dat incidenten escaleren en biedt support aan onze klanten (makelaars en consumenten).

Jouw profiel

  • Je hebt je sporen in Customer Support verdiend en eerder een team geleid.
  • Klanttevredenheid staat centraal in alles wat je doet.
  • Je bent bekend met Zendesk.
  • Je bent Nederlandstalig en beheerst de Engelse taal ook goed (we hebben veel internationale collega’s).

Job requirements

Jouw team
Je zou Customer Support tekortdoen als je ze mensen-mensen zou noemen, maar we kunnen er niet omheen. Dit team bij funda bestaat uit louter sociale, gezellige collega’s als: Erik, Tim, Geerten, Laetitia, Merel, Mike, PaulienAnniek en Robin. Je schakelt veel met Mark, onze Head of Customer Success, met wie je metrics en KPI’s opstelt.

Deal makers & deal breakers

Deal makers

  • Je bent een harde werker en een snelle denker.
  • Je weet een team te enthousiasmeren en het beste uit iedereen te halen.
  • Je bent te porren voor een vrijmibo.

Deal breakers

  • Je denkt bij SLA eerder aan lunch dan aan Service Level Agreement. 
  • Je hebt nog niet eerder voor een tweezijdige marktplaats gewerkt.
  • Je zit veel op de details en vindt uitzoomen ingewikkeld.

Wij bieden

Funda biedt jou een van de meest uitdagende banen binnen jouw vakgebied. Op een geweldig kantoor in hartje Amsterdam, met ons eigen fundaplein en vrij uitzicht op het IJ. Je bent er binnen twee tramhaltes vanaf Amsterdam CS, oftewel: 5 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Het is maar net waar je zin in hebt.

Je werkt samen met ruim 130 (internationale) knappe koppen die ervoor zorgen dat jij je direct thuis voelt (ook nu we deels thuiswerken). Logischerwijs zorgen wij goed voor onze talenten en dus ook voor jou. Kom je bij ons werken, dan bieden we je:

  • Een uitstekend salaris passend bij een interim-functie.
  • De ruimte om je eigen werk in te richten.
  • 6 keer per jaar een heerlijke stoelmassage (onder werktijd).
  • Elke dag een verse lunch (wanneer je op kantoor werkt), bereid door onze huiskoks.
  • Etentjes, teamuitjes, borrels én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan.

Interesse?

Bij funda houden we van snel schakelen. Daarom kun je de volgende procedure verwachten:

Je solliciteert
Dat doe je door je cv inclusief sollicitatiebrief (of video) via de solliciteerbutton in te sturen.

Hoera!
Door naar de volgende ronde? Dan krijg je van een van onze recruiters een uitnodiging voor een telefonische screening.

En dan...
Als je positief door de telefonische screening heen bent gekomen, plannen we zo snel mogelijk een eerste sollicitatiegesprek met jou in. Je kunt maximaal drie gespreksrondes verwachten, inclusief een case assignment.

Meer informatie?

Mail naar recruitment@funda.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv’s die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.

Love being spoiled? So do we.