Skip to content

Visual Designer

Amsterdam€ 3.678,58 - € 5.287,96 per maandMarketing

Functieomschrijving


De creatief die met zijn of haar visuals een merk kan laten schitteren. Heb jij zin om funda uit te bouwen tot een nóg sterker en consistent merk? Dan is dit jouw baan.


Dit ga je doen

  • Concepten: je bedenkt originele (campagne)concepten die je met liefde tot leven brengt op social, het platform, in mailings of offline.
  • Ontwerpen: visuals in alle geuren, kleuren en smaken die funda ademen, van video’s tot animaties en van drukwerk tot digitale uitingen.
  • Samenwerken: jij en de copywriter zijn twee handen op één buik en je voelt je als een vis in het water bij je collega’s van UX of brand. Ook stuur je vol overtuiging freelancers en bureaus aan.

Kortom: jij bedenkt, maakt, inspireert en motiveert. Je duikt in de wereld van makelaars en consumenten, van (potentiële) collega’s en adverteerders, en ontwikkelt werk dat hen aanspreekt. Moet je dan alles kunnen? Nee, we zijn niet op zoek naar een manusje-van-alles. Maar wel naar een vakidioot die dankzij ruime kennis, ervaring en oneindige nieuwsgierigheid zowel veel skills als een overtuigende creatieve visie heeft.


Jouw team

Met onze Creatief Copywriters Imke en Jos vorm jij een onverslaanbaar duo (soms met de één, dan weer met de ander). Collega Visual Designer Richard is niet alleen een sparringpartner; jullie representeren het vakgebied binnen het team en daarbuiten – en dat laten jullie graag zien.


Verder bestaat het creatief team uit Project Manager Nikee, Content Manager Mandy en een flinke poule aan freelancers: (beeld)redacteuren, illustratoren, motion designers, videomakers, externe bureaus en andere creatieven. Ook daar schakel je geregeld mee. Jullie worden aangestuurd door Team Lead Marga.

‘Een superdiverse job waarin je het funda-merk voor allerlei doelgroepen vertaalt naar een sprankelende visuele identiteit. Het komende jaar staan veel transformaties op de planning waar jij je stempel op kunt drukken. O ja, in ons team valt ook elke dag wel wat te lachen.’

- Imke Hamacher, Creatief Copywriter

Vereisten

Waarom het te gek is om Visual Designer bij funda te zijn

  • We staan als organisatie op het punt om het funda-merk naar een nóg hoger niveau te tillen: van brand naar brand experience. Onze doelgroepen moeten in elke interactie met funda voelen wie we zijn en waar we voor staan. Daar ga jij een grote rol bij spelen.
  • Jouw team opereert als een inhouse agency. Je opdrachtgevers zijn dus gewoon heel leuke collega’s met wie je echt aan het merk bouwt. De lijntjes zijn kort en je kunt altijd rekenen op specialistische kennis, data en inzichten.
  • Funda heeft verschillende doelgroepen wat jouw baan extra uitdagend maakt. Communicatie voor makelaars is anders dan voor consumenten, adverteerders of de interne doelgroep: je eigen collega’s.


Dit ben jij

Je bent megacreatief en veelzijdiger dan een prisma, met een gezonde dosis realiteitszin en pragmatiek. Tuurlijk, je denkt en droomt in beelden, maar woorden schieten niet tekort als jij je werk overtuigend pitcht (NL én ENG). Je staat voor je werk. Dat van jezelf én het team. De liefde voor je vak is aanstekelijk. Je bent altijd op zoek naar inspiratie en inzichten, en deelt deze maar al te graag.

  • Je hebt hbo of wo werk- en denkniveau en (bij voorkeur) een designgerelateerde studie gedaan.
  • Je bent Nederlandstalig en beheerst de Engelse taal ook goed (omdat we veel internationale collega’s hebben).
  • Figma heeft geen geheimen voor jou en ook met Illustrator, Photoshop, InDesign en natuurlijk kun je ook met Keynote/Powerpoint overweg.
  • Uit jouw verbluffende portfolio blijkt dat je een jaar of vijf ervaring hebt (bij bureaus of aan klantzijde) en dat je ook een aardige UX-achtergrond hebt.
  • Je hebt een indrukwekkende achtergrond in socialmediaproducties en in het bijzonder video, animatie én fotografie.
  • Kun je ook zelf (eenvoudige) video’s maken of editen? Helemaal mooi.
  • Je wil graag 32 - 36 uur per week bij ons komen werken.


O ja, zo leggen we je in de watten:

  • Jaarlijkse bonus van maximaal 1,5 keer je maandsalaris.
  • Hybride werken met één vaste kantoordag.
  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen.
  • 60% bijdrage aan je pensioen.
  • Een leerbudget van € 2000 per jaar plus onbeperkt toegang tot digitale cursussen aan onze eigen fundacademy.
  • Een netto vergoeding voor je telefoon en internet van maximaal € 85 per maand.
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2,15 per dag.
  • Volledige reiskostenvergoeding voor kantoordagen (vanaf 5+ km woon-werkverkeer).
  • Onbeperkt toegang tot mentale support via OpenUp, inclusief telefonische consulten met psychologen om stoom bij af te blazen, praktischetips van te krijgen of gewoon voor een luisterend oor.
  • De mogelijkheid om 14 dagen per jaar vanuit het buitenland (EU/EER) te werken en eens per 3 jaar een (onbetaalde) sabbatical van 3 maandenop te nemen.
  • Betaald abonnement op geselecteerde gyms en regelmatige massages op kantoor.
  • Lunch op kantoor, vers bereid door onze huiskoks.
  • Feestjes en teamuitjes – van bootborrels tot graffiti workshops – én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan.


Interesse? Let’s go

  1. Stuur ons je cv en motivatie via de button hieronder. Vergeet daarbij niet (een link naar) je portfolio te vermelden.
  2. Maak kennis met een van onze recruiters in een videocall.
  3. Positief? Dan kun je maximaal twee gespreksrondes verwachten.
  4. Als onderdeel van de tweede ronde vragen we je een opdracht te maken.


Lees meer over ons aannameproces of check onze FAQ.

Wij regelen de watten. Jij mag erin gaan liggen.