Skip to content

Visual Designer

  • Amsterdam
€ 3.678,58 - € 5.632,07 per maandMarketing

Functieomschrijving


Een nieuwsgierige creatief die steeds weer frisse invalshoeken vindt om funda’s huisstijl visueel tot leven te brengen. Krijg jij energie van het creëren van een herkenbare merkbeleving op alle niveaus voor een gigantisch publiek? Dan is dit jouw baan.


Jouw baan in een notendop

Je duikt in de wereld van makelaars, consumenten, adverteerders en (potentiële) collega’s, en ontwikkelt uitingen die bij elke doelgroep de juiste snaar raken. De ene dag bedenk je conceptrichtingen voor een makelaarscampagne, de andere dag schud je social uitingen voor Instagram uit je mouw. Of je werkt aan een storyboard voor een campagnevideo. Of aan een gelikt presentatiedeck. Moet je alles kunnen? Nee, we zijn niet op zoek naar schaap met vijf poten. Wél naar een veelzijdig visueel talent met een overtuigende creatieve visie.

Dit ga je doen

  • Concepten: je bedenkt originele visuele concepten voor al onze marketing-gerelateerde uitingen. En dat niet alleen, je voert je concepten ook tot in de puntjes uit.
  • Ontwerpen: je maakt visuals die herkenbaar ‘funda’ en onderscheidend zijn. Van campagnebeelden en social posts tot banners. En van complete e-mailflows & PPT-decks tot drukwerk.
  • Samenwerken: jij en de copywriter zijn als twee handen op één buik. Maar je voelt je net zo thuis bij je collega’s van UX of brand. Ook stuur je vol overtuiging freelance makers en bureaus aan, want uiteraard doe je niet alles zelf.


Jouw team

Met onze Creatief Copywriters Imke en Jos vorm jij afwisselend een onverslaanbaar duo. Collega Visual Designer Richard is niet alleen een sparringpartner; jullie representeren het vakgebied binnen het team en de hele organisatie – en dat laten jullie graag zien.

Verder bestaat het creatief team uit Project Manager Nikee en Content Manager Mandy. Daarnaast werken we met freelancers zoals fotografen, animatoren, illustratoren, beeldredacteuren, dtp’ers en bureaus voor videoproductie of social media. Je brieft hen en zorgt ervoor dat extern werk bijdraagt aan een optimale merkbeleving voor onze doelgroepen. Jullie worden aangestuurd door Team Lead Marga.

‘Dit is een superdiverse baan waarin je het funda-merk voor allerlei doelgroepen vertaalt naar een sprankelende visuele identiteit. Je valt met je neus in de boter, want dit jaar vernieuwen we samen met Media.Monks onze visuele identiteit. Een spannend traject dat een nieuwe brand guide oplevert waar jij straks op kunt voortborduren. O ja, in ons team valt elke dag wat te lachen.’

- Imke Hamacher, Creatief Copywriter

Vereisten


Waarom je Visual Designer bij funda wilt worden

  • We zitten vol in het proces om onze brand experience naar een hoger niveau te tillen. Onze doelgroepen moeten in elke interactie met funda – groot of klein – voelen wie we zijn en waar we voor staan. Daar ga jij een grote rol in spelen.
  • Jouw team opereert als een in-house agency. Je opdrachtgevers zijn dus gewoon heel leuke collega’s met wie je echt aan het merk bouwt. De lijntjes zijn kort en je kunt altijd rekenen op specialistische kennis, data en inzichten.
  • De verschillende doelgroepen van funda geven jou extra uitdaging. Communicatie voor makelaars is anders dan voor consumenten, adverteerders of (potentiële) collega’s.
  • Je hebt sowieso een leuk verhaal op feestjes. (‘Nee, ik maak niet de foto’s van de huizen op funda. Nope, ik krijg ook geen korting op een huis.’)


Dit ben jij

Jouw hoofd borrelt altijd van de ideeën en je ziet het als een uitdaging om binnen kaders creatieve grenzen op te zoeken. Tuurlijk, je denkt en droomt in beelden, maar woorden schieten niet te kort als jij je werk overtuigend pitcht.

  • Je hebt een hbo- of wo-diploma op zak, bij voorkeur van een designgerelateerde studie.
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands en kunt je ook goed uitdrukken in het Engels.
  • Figma kent geen geheimen voor jou, net als Adobe Creative Cloud en Powerpoint.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring en een veelzijdig portfolio van creatief werk (bij bureaus of aan klantzijde).
  • Je bent sterk in conceptontwikkeling maar vlamt net zo hard op productieopdrachten.
  • Je kunt digitaal ontwerpen op basis van een componenten-library met de gebruiker in het achterhoofd (UX).
  • Je bent altijd op zoek naar inspiratie van buiten en bent er als de kippen bij om met nieuwe technieken zoals AI te experimenteren.
  • Je hebt veel ervaring met socialmediaproducties en het maken (of begeleiden) van video, animatie en fotografie.
  • Kun je ook zelf (eenvoudige) video’s maken of editen? Helemaal mooi.


O ja, en we leggen je ook graag in de watten:

  • Jaarlijkse bonus van maximaal 1,5 keer je maandsalaris
  • Goed om te weten: bovengenoemde salarisrange is op basis van 40 uur, deze vacature is voor 32 uur.
  • Hybride werken: deels op kantoor, deels thuis
  • 25 betaalde vakantiedagen (op basis van 40 uur) en de mogelijkheid om er meer bij te kopen
  • 60% bijdrage aan je pensioen
  • Een leerbudget van € 2000 per jaar plus onbeperkt toegang tot digitale cursussen aan onze eigen fundacademy
  • Een netto vergoeding voor je telefoon en internet van maximaal € 85 per maand
  • Een thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag
  • Volledige reiskostenvergoeding voor kantoordagen (vanaf 5+ km woon-werkverkeer)


Interesse? Let’s go

1. Stuur ons je cv en motivatie via de button hieronder. Vergeet daarbij niet (een link naar) je portfolio te vermelden
2. Maak kennis met een van onze recruiters via een videocall
3. Positief? Dan kun je maximaal drie rondes verwachten
4. De derde ronde bestaat uit een caseopdracht

Lees meer over ons aannameproces of check onze FAQ.

of

Wij regelen de watten. Jij mag erin gaan liggen.