Meer dan een marktplaats
Zeg je vastgoed, dan zeg je funda. Of funda in business, als het om commercieel vastgoed gaat. Wil je een huis kopen of verkopen, dan check je onze app waarschijnlijk nog voor je eerste koffie. Met 97% merkbekendheid en 4,6 miljoen unieke bezoekers per maand zijn we een van de grootste en bekendste websites van Nederland. Er bestaan zelfs funda fan accounts. Zijn we daar trots op? Absoluut. Vinden we het vanzelfsprekend? Absoluut niet.
Wat we doen
Natuurlijk, we zijn in de eerste plaats een zoekmachine die mensen helpt bij het vinden van hun ideale huis. Maar in ruim twee decennia zijn we uitgegroeid tot veel meer dan dat. We zijn een datagoudmijn, die we omzetten in tools die gebruikers inzicht geven in huizen en buurten. We zijn een contentplatform, waarmee we consumenten en makelaars ondersteunen bij kopen en verkopen. We zijn een YouTube-kanaal, waar we woningzoekers en -verkopers infomeren en inspireren met video. We zijn een platform voor adverteerders, die kunnen meeprofiteren van ons gigantische bereik. En we hebben nog veel meer in onze mars.
Our mission
Helping residents in the Netherlands move forward
Hoe droegen we in 2023 bij aan onze missie?
Ambitie zonder einde
Kortom, we zijn continu bezig om onze marktplaats – waar vraag en aanbod samenkomen – verder te ontwikkelen naar een compleet platform dat gebruikers helpt met alles wat komt kijken bij het kopen, bezitten en verkopen van een woning. We zien altijd kansen om nóg meer te doen om onze gebruikers de beste ervaring op ons platform te geven. Zoals het zoekproces nog makkelijker maken en onze content en diensten uitbreiden. En we willen makelaars nog beter helpen om hun diensten en objecten te vermarkten. Onze bucketlist met ambities is eindeloos.
Hoofdkwartier
Het verwezenlijken van al die ambities? Dan doen we met een team van 141 knappe koppen uit 25 verschillende landen. We komen bij elkaar in ons geliefde kantoor met vrij uitzicht – tenzij een gigantisch cruiseschip voor ons kantoor aanmeert – over het IJ. Hier ontwikkelen we onze features, producten, diensten en content. Het is ook de plek waar we stoom afblazen, overwinningen vieren en onze befaamde funda-lunch aftoppen met een potje FIFA of tafeltennis. Thuiswerken is leuk, maar samenkomen is nog leuker.
Ons verhaal tot nu toe
In een tijdperk lang, lang geleden – ruim twintig jaar om precies te zijn – was er nog geen funda. Wat we in die twee decennia zoal hebben uitgespookt? Een terugblik.
2023 - Mooie mijlpalen
We verbeterden onze zoekfunctie, introduceerden funda Premium voor makelaars en lanceerden een nieuw rijtjeswoningconcept op basis van funda-data. En dat is nog lang niet alles. Lees meer in ons jaarverslag 2023 .
2022 – We dijen uit
We werken aan het verbreden van ons platform. We ontwikkelen meer content en diensten gericht op de fase tussen kopen en verkopen: bezitten.
2021 – Lang zullen we leven
Onze documentaire ter ere van twintig jaar funda gaat in première.
2021 – Nieuw publiek
Onze eerste crossmediale campagne voor verkopers is live.
2019/20 – Van data naar duiding
We lanceren data-gedreven producten voor makelaars: funda Index en funda Barometer.
2018 – Geen vraag te gek
We richten eigen afdelingen op voor research en data.
2017 – Content all the way
Met de lancering van funda.nl/meerweten voor consumenten en funda.nl/voormakelaars voor – jawel – makelaars zet funda vol in op content.
2017 – Kasteel meets rijtjeshuis
Architecten ontwerpen een huis op basis van funda’s data.
2015 – Alle ogen op mobile
We lanceren het redesign van onze website. Vanaf nu is funda mobile-first.
2015 - Nieuw hoofdkwartier
Het fundakantoor verhuist van de Amsteldijk naar ons huidige kantoor op de Piet Heinkade.
2015 – Traffic met een grote T
Mijlpaal: ons eerste jaar met meer dan 500 miljoen bezoeken.
2010 – Hallo funda-verslaving
Het jaar dat we onze funda app lanceren.
2008 – Rol die rode loper maar uit
We worden voor het eerst (en zeker niet voor het laatst) uitgeroepen tot Website van het Jaar.
2007 – Sesam open u
Ook non-NVM makelaars kunnen nu hun objecten op funda publiceren.
2005 – Kantoor te koop
We lanceren funda in business voor commercieel vastgoed.
2004 - Fundaverslaving
Het jaar waarin deze term voor het eerst gebruikt werd, voor het kijken naar andermans huizen uit nieuwsgierigheid.
2003 - Groene cijfers
Het eerste jaar dat funda winst maakt.
2001 – En we zijn live
NVM (Nederlandse Vereniging voor Makelaars) lanceert funda. We passeren meteen de 1 miljoen pageviews per dag.
Speel jij een rol in ons volgende hoofdstuk?
We hebben ambitieuze plannen voor de toekomst. Kom jij ze met ons waarmaken?