Skip to content

Meer dan een marktplaats

Vastgoed-goeroe met een fanbase

Zeg je vastgoed, dan zeg je funda. Of funda in business, als het om commercieel vastgoed gaat. Wil je een huis kopen of verkopen, dan check je onze app waarschijnlijk nog voor je eerste koffie. Met 95% merkbekendheid en 5 miljoen unieke bezoekers per maand zijn we een van de grootste en bekendste websites van Nederland. Er bestaan zelfs funda fan accounts. Zijn we daar trots op? Absoluut. Vinden we het vanzelfsprekend? Absoluut niet.  

Wat we doen 

Natuurlijk, we zijn in de eerste plaats een zoekmachine die mensen helpt bij het vinden van hun ideale huis. Maar in ruim twee decennia zijn we uitgegroeid tot veel meer dan dat. We zijn een datagoudmijn, die we omzetten in tools die gebruikers inzicht geven in huizen en buurten. We zijn een contentplatform, waarmee we consumenten en makelaars ondersteunen bij kopen en verkopen. We zijn een YouTube-kanaal, waar we woningzoekers en -verkopers infomeren en inspireren met video. We zijn een platform voor adverteerders, die kunnen meeprofiteren van ons gigantische bereik. En we hebben nog veel meer in onze mars.  

Ambitie zonder einde

Kortom, we zijn continu bezig om onze marktplaats – waar vraag en aanbod samenkomen – verder te ontwikkelen naar een compleet platform dat gebruikers helpt met alles wat komt kijken bij het kopen, bezitten en verkopen van een woning. We zien altijd kansen om nóg meer te doen om onze gebruikers de beste ervaring op ons platform te geven. Zoals het zoekproces nog makkelijker maken en onze content en diensten uitbreiden. En we willen makelaars nog beter helpen om hun diensten en objecten te vermarkten. Onze bucketlist met ambities is eindeloos.

Hoofdkwartier

Het verwezenlijken van al die ambities? Dan doen we met een team van 134 knappe koppen uit 23 verschillende landen. We komen bij elkaar in ons geliefde kantoor met vrij uitzicht – tenzij een gigantisch cruiseschip voor ons kantoor aanmeert – over het IJ. Hier ontwikkelen we onze features, producten, diensten en content. Het is ook de plek waar we stoom afblazen, overwinningen vieren en onze befaamde funda-lunch aftoppen met een potje FIFA of tafeltennis. Thuiswerken is leuk, maar samenkomen is nog leuker.  

Ons verhaal tot nu toe 

In een tijdperk lang, lang geleden – ruim twintig jaar om precies te zijn – was er nog geen funda. Wat we in die twee decennia zoal hebben uitgespookt? Een terugblik.  

2022 – We dijen uit

We werken aan het verbreden van ons platform. We ontwikkelen meer content en diensten gericht op de fase tussen kopen en verkopen: bezitten.  

2021 – Lang zullen we leven

Onze documentaire ter ere van twintig jaar funda gaat in première. 

2021 – Nieuw publiek

Onze eerste crossmediale campagne voor verkopers is live.  

2019/20 – Van data naar duiding

We lanceren data-gedreven producten voor makelaars: funda Index en funda Barometer.

2018 – Geen vraag te gek

We richten eigen afdelingen op voor research en data.

2017 – Content all the way

Met de lancering van funda.nl/meerweten voor consumenten en funda.nl/voormakelaars voor – jawel – makelaars zet funda vol in op content.  

2017 – Kasteel meets rijtjeshuis

Architecten ontwerpen een huis op basis van funda’s data. 

2015 – Alle ogen op mobile

We lanceren het redesign van onze website. Vanaf nu is funda mobile-first.

2015 – Traffic met een grote T

Mijlpaal: ons eerste jaar met meer dan 500 miljoen bezoeken.

2010 – Hallo funda-verslaving

Het jaar dat we onze funda app lanceren. 

2008 – Rol die rode loper maar uit

We worden voor het eerst (en zeker niet voor het laatst) uitgeroepen tot Website van het Jaar.

2007/08 – Sesam open u

Ook non-NVM makelaars kunnen nu hun objecten op funda publiceren.  

2005 – Kantoor te koop

We lanceren funda in business voor commercieel vastgoed.

2001 – En we zijn live

NVM (Nederlandse Vereniging voor Makelaars) lanceert funda. We passeren meteen de 1 miljoen pageviews per dag.