Overslaan naar content

Creatief Copywriter

    • Amsterdam
  • € 4.116,81 - € 5.369,81 per maand
  • Marketing

Functieomschrijving

De merkenbouwer die met een vlijmscherpe pen precies de juiste snaar raakt. Daar zijn we naar op zoek. Heb jij zin om een bekend en geliefd merk uit te bouwen en nóg sterker en consistenter te maken? Dan is dit je moment en funda de plek.

Jouw baan in vogelvlucht

De ene dag ontwikkel je een concept voor een interne campagne, de volgende schrijf je copy voor een e-mailflow voor makelaars. Dan weer ontwikkel je een nieuw social format voor Instagram of creëer je wervende employer branding content. Grote en kleine projecten wisselen elkaar af en lopen uiteen van heel creatief tot puur productioneel – waarbij je ook slim de kracht van AI weet te benutten.  

Wat je ook doet, jouw woorden vormen de stem van het merk naar onze doelgroepen: van consumenten en makelaars tot adverteerders of je (potentiële) collega’s. Daarom begrijp jij als geen ander wat er speelt en wat hun aanspreekt. Vervolgens haak je hier met jouw creativiteit en copy naadloos op in.

Dit ga je doen

  • Je vertaalt de strategie en merkidentiteit van funda naar originele en onderscheidende copy, concepten en campagnes. Intern en extern, offline en online.

  • Je schrijft pakkende en doelgroepgerichte copy voor alle touchpoints van funda: mailings, social, videoscripts, (branded) content en presentaties. Of voor een vacature, zoals deze.

  • Je denkt en schrijft regelmatig mee aan UX copy die bijdraagt aan de bezoekerservaring en merkbeleving.

  • Je signaleert kansen om efficiënter te werken met behulp van AI-tools en bent er als de kippen bij om hiermee te experimenteren en anderen te inspireren.

  • Je stuurt freelance-makers aan en draagt actief suggesties aan vanuit je eigen netwerk.

Jouw team

Je werkt in het Marketing Operations team – funda’s in-house creatieve bureau – dat sprankelende marketingcommunicatie ontwikkelt voor al onze doelgroepen. Die uitingen ademen in alles funda. Oftewel: this is where the magic happens.

Je vliegt elk project aan in een duo met Visual Designers Richard of Stefan en schakelt daarnaast veel met onze andere Creatief Copywriter Imke, Project Manager Nikee, Content Manager Mandy en jullie Team Lead Marga. Daarnaast heb je veel te maken met onze interne opdrachtgevers uit andere teams – jouw eigen collega’s dus. Met name Marketing B2C en B2B, maar bijvoorbeeld ook People & Culture.


Marga over Marketing Operations: ‘We zijn een gedreven team dat op een bevlogen manier bouwt aan het merk funda. Soms samen met specialistische bureaus, maar verreweg het meeste bedenken en maken we zelf. En doordat we met zoveel teams samenwerken, weten we veel – en kunnen we veel waarde toevoegen.’

Vereisten

Waarom je Creatief Copywriter bij funda wilt worden

  • Met een klein team bouwen aan een groot en geliefd merk

  • Je stempel drukken op uitingen die door miljoenen mensen gezien worden

  • Jezelf ontwikkelen in een platte organisatie met veel ruimte voor eigen inbreng

Dit ben jij

Je bent een geboren verhalenverteller. Van conceptontwikkeling én uitwerking voor een breed scala aan middelen gaat jouw copyhart sneller kloppen. Maar je bent ook kritisch en doelgroepgericht. Voordat je met een briefing aan de slag gaat, stel je de nodige vragen. Is de briefing eenmaal scherp, dan knal jij er zo overtuigende long én short copy uit. Gebaseerd op inzichten, met een waterdichte rationale. En ook drogere kost weet jij pakkend over de bühne te krijgen. Verder breng je mee:

  • Wo of hbo werk- en denkniveau met een achtergrond in journalistiek, Nederlands, Communicatie of Marketing

  • Nederlands als moedertaal, maar ook Engels rolt vlot uit jouw pen

  • Ongeveer 5 jaar ervaring als Creatief Copywriter en een trackrecord in B2B- én B2C-communicatie.

  • Lef. Je durft verrassende, nieuwe ideeën te pitchen en te maken.

  • Een kritische, maar constructieve houding. Je hebt voelsprieten voor gevoeligheden en weet je werk goed te verdedigen.

  • Naast creatief ben je ook pragmatisch en kun je snel tot de kern komen.

  • Gevoel voor commercie. Je vindt het belangrijk dat wat je maakt ook tot meetbare resultaten leidt.

  • Kennis van de laatste trends en ontwikkelingen in je vak, zodat funda als merk altijd een stap voor blijft in de snel veranderende wereld.

  • Een goede onderbouwing van je werk. Je vindt het belangrijk dat je met jouw werk écht bijdraagt aan het grotere geheel.

O ja, we leggen je ook graag in de watten:

  • Jaarlijkse bonus van maximaal 1,5 keer je maandsalaris

  • Hybride werken

  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen

  • Contracturen (32/36/40) zijn bespreekbaar

  • 60% bijdrage aan je pensioen

  • Een leerbudget van € 2000 per jaar plus onbeperkt toegang tot digitale cursussen aan onze eigen fundacademy

  • Een netto vergoeding voor je telefoon en internet van maximaal € 85 per maand

  • Een thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag

  • Volledige reiskostenvergoeding voor kantoordagen (vanaf 5+ km woon-werkverkeer)

  • Onbeperkt toegang tot mentale support via OpenUp, inclusief telefonische consulten met psychologen om stoom bij af te blazen, praktische tips van te krijgen of gewoon voor een luisterend oor

  • De mogelijkheid om eens per 3 jaar een (onbetaalde) sabbatical van 3 maanden op te nemen

  • Bijdrage aan je abonnement bij geselecteerde gyms en regelmatige massages op kantoor

  • Lunch op kantoor – vers bereid door onze huiskoks – voor een kleine, wettelijk verplichte bijdrage die wordt ingehouden op je loon

  • Feestjes en teamuitjes – van bootborrels tot graffiti workshops – én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan

Interesse? Let’s go

  1. Solliciteer met je cv en motivatie via de button hieronder.

  2. Maak kennis met een van onze recruiters in een videocall.

  3. Positief? Dan kun je maximaal drie gespreksrondes verwachten.

  4. Na de tweede ronde vragen we je een opdracht te maken.

Lees meer over ons aannameproces of check onze FAQ.

of

Wij regelen de watten. Jij mag erin gaan liggen.