Skip to content

Senior Marketingcommunicatie Manager

    • Amsterdam
  • € 6.258,93 - € 7.332,39 per maand
  • Marketing

Functieomschrijving

Ben jij strategisch én pragmatisch? Iemand die nauwkeurig werkt en moeiteloos de verbinding legt met stakeholders? Als Senior Marketingcommunicatie Manager bij Funda zet jij de toon met impactvolle campagnes en inspirerende events om ons merk nóg sterker te maken. Van grandioos gala tot overtuigende online campagne: jij zorgt dat het klopt en resultaat oplevert.

Jouw baan in een notendop

Een productlancering voor makelaars, een campagne voor consumenten of een klant-event; jij fikst de communicatie van A tot Z. Je bent verantwoordelijk voor de hele rit van conceptontwikkeling tot uitwerking in middelen en het monitoren van resultaten. Voor spot- on en spraakmakende communicatie die de doelgroep raakt, haal je klantinzichten op bij Product Marketing en drink je regelmatig koffie met de Brand Manager. Jij brieft ons creatieve team en daarnaast help je het Customer Success team het verhaal van Funda naar de klant te vertalen. Dankzij jou sluit alle communicatie naadloos aan op de strategie van Funda.

Dit ga je doen

  • Je ontfermt je over communicatie in de breedste zin van het woord, on- en offline: productintroducties, structurele communicatie, salespresentaties en kleine en grote evenementen.

  • Je bent verantwoordelijk voor het hele proces: de strategie, de uitvoering en alles daartussenin.

  • Je werkt nauw samen met ons creatieve team, gespecialiseerde bureaus en experts op het gebied van social en e-mail.

  • Je weet hoe een sterk message house eruitziet en bij voorkeur ook hoe je dit zelf op papier zet.

  • Je analyseert en rapporteert over de resultaten en optimaliseert de middelen.

  • Je bewaakt binnen ons team onze merkconsistentie. In elke uiting op alle kanalen.

Om je een beeld te geven, op dit moment zijn we druk bezig met alle communicatiemiddelen rondom de MAVA: een jaarlijks gala met awardshow om het makelaarsvak te vieren. Daarnaast rollen we een nieuwe backoffice voor makelaars uit: het systeem waarin zij woningen op Funda plaatsen, hun kantoor promoten en marktinzichten verkrijgen. Zowel voor, tijdens als na de lancering ontwikkelen we allerlei communicatiemiddelen.

Vereisten

Jouw team

Je komt terecht in een klein, maar fijn en zeker sterk team: Lindsey, Steven, Hilje, Noor, Erik en Meryl als lead. We zijn een mix van marketeers en communicatiespecialisten die houden van aanpakken en gezelligheid. We werken proactief en resultaatgericht. Vertrouwen, samenwerken en elkaar helpen staan voorop. Of het nu gaat om een slimme campagne, een pakkend verhaal of een event: we doen het samen.

Ons team is verantwoordelijk voor alle communicatie richting de verschillende doelgroepen. We bedenken en voeren strategieën uit die het verhaal van Funda krachtig en consistent overbrengen naar de juiste doelgroep en op het juiste moment. De ene dag puzzelen we op een social campagne die nét dat beetje extra verdient en daardoor lang blijft hangen, de volgende dag bouwen we aan een event waarvan je de energie al voelt op de werkvloer. Zo vertalen we zichtbaarheid, bereik en betrokkenheid naar echte resultaten: tevreden klanten, sterke relaties, leads die converteren en een merk om trots op te zijn (en dat zijn we)!

Naast je eigen team werk je nauw samen met onze inhouse creatieven, Product Marketing, Customer Succes, Brand Management en externe bureaus.

Waarom je Senior Marketingcommunicatie Manager bij Funda wilt worden

  • Bij Funda maak je dagelijks impact op een van de grootste stappen in het leven van miljoenen mensen.

  • Je bent omringd door getalenteerde en gezellige collega’s die stuk voor stuk ontzettend gedreven zijn om wonend Nederland samen vooruit te helpen.

  • Als senior heb je veel verantwoordelijkheid, zowel vanuit strategie als in de uitwerking.

  • Je stuurt creatieven en bureaus aan, maar kunt ook zelf weleens in de pen klimmen.

Dit ben jij

Strategisch. Scherp. Sociaal. Je kraakt graag je hersens over ingewikkelde communicatievraagstukken en je droomt in strategieën. Tegelijkertijd deins je niet terug wanneer je voeten de klei raken (‘Ik voer het wel even in het CMS!’). Jouw vragen over een planning zijn net zo kritisch als die over een creatief concept. Van elk project heb je de doelstellingen namelijk haarfijn op je netvlies en denk je altijd vanuit de klant. ‘Verbinder’ is jouw tweede naam. Binnen no time voel je je als een vis in het water binnen de organisatie. Je weet bij wie je voor wat moet zijn, herkent en erkent de verschillende belangen en schakelt soepel tussen alle interne en externe stakeholders. En – een no-brainer misschien, maar toch – jij weet echt álles van marketing en bent een expert in project- en campagnemanagement.

Daarnaast neem je mee:

  • Hbo- of wo-niveau.

  • Ervaring met B2B-communicatie (stiekem hopelijk ook met B2C) en digital marketing.

  • Frisse ideeën en originele invalshoeken; een oplossing voor elke uitdaging dus.

  • Je kunt goed overweg met een CMS en hopelijk zelfs met dat van ons: Contentfull.

O ja, we leggen je ook graag in de watten

  • Een salaris tussen de € 6.258,93 - € 7.332,39 per maand op basis van 40 uur per week.

  • Jaarlijkse bonus van maximaal 1,5 keer je maandsalaris.

  • Hybride werken.

  • 25 betaalde vakantiedagen en de mogelijkheid om er meer bij te kopen.

  • 60% bijdrage aan je pensioen.

  • Een leerbudget van € 2.000 per jaar plus onbeperkt toegang tot digitale cursussen aan onze eigen Fundacademy.

  • Een netto vergoeding voor je telefoon en internet van maximaal € 85 per maand.

  • Een thuiswerkvergoeding van € 2,40 per dag.

  • Volledige reiskostenvergoeding voor kantoordagen (vanaf 5+ km woon-werkverkeer).

  • Onbeperkt toegang tot mentale support via OpenUp, inclusief telefonische consulten. met psychologen om stoom bij af te blazen, praktische tips van te krijgen of gewoon voor een luisterend oor.

  • De mogelijkheid om eens per 3 jaar een (onbetaalde) sabbatical van 3 maanden op te nemen.

  • Bijdrage aan je abonnement bij geselecteerde gyms en regelmatige massages op kantoor.

  • Lunch op kantoor – vers bereid door onze huiskoks – voor een kleine, wettelijk verplichte bijdrage die wordt ingehouden op je loon.

  • Feestjes en teamuitjes – van bootborrels tot graffiti workshops – én een cadeautje voor je verjaardag. Of zomaar, omdat het kan.

Interesse? Let’s go

  1. Solliciteer met je cv en motivatie via de button hieronder.

  2. Maak kennis met een van onze recruiters in een videocall.

  3. Positief? Dan gaan we door naar de tweede gespreksronde.

  4. Voor de tweede ronde vragen we je ook een opdracht te maken en te presenteren.

Lees meer over ons aannameproces of check onze FAQ.

of

Wij regelen de watten. Jij mag erin gaan liggen.